En ny livsstil

En ny livstil är vad det handlar om. Jag tror inte på en massa dieter och tänker inte följa det heller. Utan detta ska göras på Tanjas sätt. Maten är en sak som måste ändras, och jag har sakta men säkert börjat ändra på det. Jag äter inte mycket pasta och ris, och bröd är inget jag heller tänker fortsätta äta. Utan nu är det ägg och gröt på morgonen som gäller. Mycket grönsaker ska det finnas i min diet med. Jag försöker ta råd från olika personer, och läsa mycket böcker kring ämnet.

Efter nyår ska jag komma igång helt, och det ska inte vara ett nyårs löfte. För min kamp är så mycket mer än ett nyårslöfte. Den första vägningen ska ske måndagen efter nyår, och då ska jag verkligen komma igång med allt.

Tillsammas med min rosa cykelhjälm ska jag cykla istället för att ta bussen. För vad är egentligen fem kilometer? Inget. Så istället för att ta bussen till Röstånga eller Svalöv ska jag ta min cykel. Måste bara skaffa mig lysen till cyklen med.

Jag ska verkligen vara ärlig och berätta om allt. Mest av allt ska jag vara ärlig mot mig själv.

Fight on
/ Tanja

Kommentarer
Postat av: tuss<3

jag kommer stå vid din sida alltid .

detta kommer du fixa du är stark och

klarar allt .

du är duktig och jag är stolt över dig.

du och jag tanja <3

jagälskar dig .

2008-12-27 @ 23:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0