Min Kamp

I sitt liv har man många olika kamper man måste ta i tu med. Jag har lägen skjutit upp denna kampen. Mest för att varje gång jag börjar så ger jag upp. Någonstans på vägen orkar jag inte riktigt. Men tillsammans med er tror jag att jag kan klara detta. Idag är början på min kamp, på mitt nya liv. Och här är ingen återvändo.

Min kamp är en kamp många människor i dagens samhälle kämpar med. Min kamp handlar om vikten. Sommaren 2008 satte jag mig på ett plan mot New York, och under de tre månaderna där lyckades jag gå ner nästan tio kilo. Sen när jag kom hem stannade viktnedgången. Jag har inte gått upp, men inte heller ner. Nu är det slut på det.

Min ide med bloggen är att skriva om mina framgångar och nedgångar men på ett väldigt speciellt sätt. Jag kommer inte skriva ut min vikt och mått. Men jag kommer varje måndag berätta för er om jag har gått upp eller ner. Eller om jag ligger på samma vikt. Jag kommer att vara ärlig, för helt ärligt ni kommer märka om jag ljuger. Dessutom är jag trött på att ljuga, det är dags att vara helt ärlig. Går jag upp i vikt får ni bestaffa mig, ni får komma på något bra straff (och om ni är smarta kan det handla om det jag skriver om, det finns många sätt att tortera mig) varje måndag om det har gått dåligt får ni skriva ett lämpligt straff och sedan väljer jag ut tre som ni får rösta mellan. Går det däremot bra får ni komma på en belöning.

Mitt mål är min 20 års fest den 6 juni 2009, målet är då att komma i en klänning som jag köpte för ett år sedan. Jag ska då ha den på min 20 års fest, Efter den festen kommer bloggen att läggas ner.

Så min kamp är nu igång.

Hoppas ni är med mig.

Fight on
/ Tanja


Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag är med dig gumman! =)

2008-12-25 @ 23:36:51
URL: http://metrobloggen.se/kattisteern
Postat av: Gina

i´m with you ;)

2008-12-26 @ 06:18:58
Postat av: tuss.

jag är med dig .

o önskar dig lycka till

o tror på dig du fixar detta.

och jag står vid din sida .<3

2008-12-26 @ 11:54:31
Postat av: Linda

Jag är med dig till 100%

Men det jag inte tror på är bestraffningar, då tappar man motivationen. Men jag ska hjälpa dig, har själv typ samma mål, på några månader har jag lyckats gått ner 7 kilo! Så allt går med ren vilja. Håler tummarna för dig gumman <3

2008-12-27 @ 18:30:54
URL: http://linndaelesy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0