Inspiration


Jag är en bokmal - läser allt jag kommer över. Detsamma gäller det med böcker om viktminskning, jag har ett tiotal böcker som enbart handlar om att gå ner i vikt. Har läst om många metoder där alla försöker övertala en om att deras är bäst, dock har jag alltid trott och tyckt att man måste göra upp en egen plan istället för att följa en massa diet råd. Den bok som fick mig att göra det här var Dr Phils bok om viktminsking. Han fick mig att vilja kämpa, att tro att jag kan göra detta, och jag följer hans sju steg. Ett av de stegen var att man inte kan göra detta ensam - vilket jag alltid har försökt innan. Jag pratar väldigt sällan om min vikt. Jag har så mycket enklare att skriva om saker och det var då jag kom på iden med bloggen. För att det ska bli lättare att få stöd, men även för att folk ska veta att det är okej att prata om. Att det inte är något att skämmas om. Att man inte är ensam. Så jag rekomenderar Dr Phils bok om viktminskning, han fick igång mig.

Ett annan sak som jag med rekomenderar är The biggest loser, som är ett fantastiskt program. När man ser hur de personerna har lyckas kan man inget annat än känna hopp. Kolla in avsnitten på youtube!


Ska gå och göra mig en kycklingsallad nu, har varit så duktig idag med promenader och allt.

/ Tanja

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för din gulliga kommentar :) Den gjorde mig glad!



Lycka till med viktminskningen! Du verkar så målinriktad så det kan inte annat än att gå toppen!



Trevlig kväll!

2009-01-06 @ 18:34:23
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: Eze

Det är jue bra att du blir glad av det (: hehe

2009-01-06 @ 20:43:41
URL: http://eze.blogg.se/
Postat av: susan

Kikar in ..



Älskar oxå att läsa :)

2009-01-06 @ 21:46:52
URL: http://tyrassusans.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kul att det går frammåt. Måste också ta upp min träning snart. Mitt mål - Beach 2009 :P

2009-01-07 @ 14:35:58
URL: http://severinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0