Reglerna

Det här med regler har jag tänkt länge på. Vad som är vettigt och vad som inte är det. Jag tror det är helt upp till en själv hur man ska lägga upp allt. Själv väljer jag att följa Dr Phils bok om viktminskning. Jag har tagit en del saker därifrån och lagt in det i min plannering. Jag har även tagit andra grejer från andra böcker och likande. Jag kommer i framtiden att tipsa om böcker som är bra att läsa, och bloggar som man kan få insparation ifrån.

  • Jag dricker inte mycket alkohol, det händer men det är inte mycket. Men en av reglerna är att endast dricka alkohol en gång i månaden och den gången handlar det om en drink eller två. Sprit är inte bra för kroppen.
  • Jag har tänkt mycket kring godis och likande och gav ett löfte tillsammas med min kompis Sofie att inte äta godis. Dock sa vi att det är okej under våran födelsedagar, jul, nyår och andra stora tillfällen. Dock inte ofta, vi ska även undvika att dricka läsk, äta kakor och likande.
  • Jag måste träna minst tre gånger i veckan, och det kan vara att jag är ute och går i en timme, eller att jag sitter på min motionscykel, eller gör andra träningar. Dock måste jag röra mig minst tre gånger i veckan. Ska laga min cykel med så jag kan börja cykla. 
  • Tänka positivt och faktiskt vara nöjd med det liv man har. Jag är duktig på att bli bitter och tänka väldigt negativt. Det måste sluta och istället ska jag vara en positiv person.
  • När jag har gått ner i vikt så slängs de gamla kläderna - eller säljer dem/ger dem till välgörenhet. Men de ska i alla fall INTE stanna i mitt hem. Enligt Dr Phil är det en dödssynd och jag litar på honom.
  • Grönsaker till allt, och se till att inte äta skräpmat! Dessutom ska jag se till att laga hälsosam och nyttig mat. Äta mycket bönor och likande, och inte mycket pasta och ris.
  • Var ärlig. Våga berätta om när det inte går bra och be då om hjälp hos dina nära och kära. Ensam är enbart ensam inget annat. 
Idag så repar jag mig fortfarnade efter nyår men imorgon ska jag träna. En halvtimme på cykel, och på måndag ska jag för första gången ta mina mått och sätta ett mål till nästa vecka. Går det bra = belöning, dåligt = bestraffning. Men vad snälla okej (fjäsk :)) 

Fight on

/ Tanja

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag går igenom samma kamp som du, vikten. Regler är alltid bra att ha om man ska lyckas. Att slänga kläderna var en riktigt bra... då vet man att man måste kämpa. =)

Massa peppa på dig! Du klarar det!

2009-01-02 @ 08:59:46
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: <3 tuss

you can .

du är duktig och jag är stolt .

kämpakämpa <3

2009-01-02 @ 14:41:29
Postat av: Kattis

Låter skitbra vännen =)

2009-01-02 @ 20:01:05
URL: http://metrobloggen.se/kattisteern
Postat av: Caroline

Detta fixar du gumman. Om du vill ha någon som pushar på dig så finns jag här för dig :) Jag kanske med behöver lite push när det gäller min träning ;)Du vet ju hur lat jag är.

2009-01-02 @ 20:40:06
URL: http://thefaceofanangel.webblogg.se/
Postat av: Alina

såå fin blogg du har!! :)

2009-01-02 @ 20:47:07
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anna

Självklart kan vi peppa varandra. =) Det är ju alltid lättare när man är två som kämpar sida vid sida.

Kram

2009-01-02 @ 21:30:53
URL: http://missjohnsson.blogg.se/
Postat av: Gina

lycka till! det fixar du! Kämpa på bara!

2009-01-05 @ 06:28:51
Postat av: emmelie

Ett tips är att skaffa gymkort, det är både roligt och där kan du variera din träning. Ta med en kompis så blir det ännu roligare! :D Kämpa på, du klarar det :)

2009-01-05 @ 19:57:39
URL: http://emmelieholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0